Om oss

Att ständigt bli bättre är A och O för alla företagare och verksamheter. Och kanske är marknadsföring och försäljning det som många tycker är svårast. Hur når man ut med sitt budskap? Hur hittar man kunder? Dessa två frågor utgör grunden i vår affärsidé. Vi hjälper företag med digital synlighet och kommunikation.

Vi är här för att utveckla verksamheter och affärer med moderna metoder i bagaget .

Vad är digital marknadsföring?

Digital marknadsföring är marknadsföringsbudskap som företag förmedlar via digitala kanaler. Målsättningen med marknadsföringen är att driva fler affärer, bygga varumärke eller ge service till sina potentiella eller befintliga kunder.

Att marknadsföra sig digitalt skapar även mer möjligheter eftersom företag kan rikta sin marknadsföring mot olika kanaler och enheter såsom pekskärmen, datorn eller mobilen som kommer bli allt viktigare.

Vanliga typer av digital marknadsföring är sökmarknadsföring (SEM), annonsering via sociala medier och sökmotoroptimering (SEO)

En annan stor fördel med den digitala marknadsföringen är att du får direkta interaktioner och resultat. För att fortsätta på den inslagna vägen kan vi göra en till jämförelse mellan traditionella marknadsföringskanaler och digitala kanaler.

Låt oss säga att du ägde en skönhetsklinik i Stockholm i början av 2000-talet. Du ville då marknadsföra er nya tjänster/produkter till de boende i närheten. Kanske valde du då att göra detta via den lokala tidningen där du uppmanade folk till att besöka din butik.

När lokalbefolkning i Stockholm exponeradedes för reklamen blev de möjligen intresserade, men många var tvungna att vänta till helgen och då kom tyvärr någonting till emellan. Tillslut gick det för länge, hösten hann komma och det blev inget köp från eran tjänster/produkter. Vägen till köp var helt enkelt väldigt lång!

Genom att istället marknadsföra dig via digitala kanaler kan du få folk att direkt integrera med annonserna och genomföra köp. Låt oss säga att du nu istället annonser dina tjänster/produkter på REANU. Du väljer därför att marknadsföra dig på REANU där du uppmanar folk till att klicka på din annons – där de har möjligheten att genomföra ett köp direkt.

Olika typer av digitala marknadsföringskanaler

När det kommer till de olika typerna av marknadsföringskanaler på nätet så är det minst sagt en djungel. Det finns redan många etablerade kanaler att använda samtidigt som det poppar upp nya alternativ varje vecka. De flesta nya alternativ blir dock inte långvariga och därför rekommenderar vi att man spenderar sin budget på någon utav följande:

  • Sökmotoroptimering (SEO)
  • Sökmarknadsförings (SEM)
  • Annonsering via sociala medier – främst Facebook och Instagram

Sökmotoroptimering (SEO)

Om du vill arbeta långsiktigt med er synlighet på nätet, är sökmotoroptimering det självklara valet. Denna insats handlar kort och gott om att optimera din webbplats på ett sådant sätt att den syns bättre i det organiska resultatet på sökmotorer som Google och Bing. Eftersom den förstnämnda är överlägset störst brukar många även referera till SEO som att ”synas på Google”.


Fördelarna med att arbeta med SEO är många, men framförallt så är det ett långsiktigt arbete som potentiellt kan skapa en trafik- och pengamaskin som fortsätter att leverera resultat år efter år.

Sökmarknadsföring (SEM)

Till skillnad från SEO som handlar om att optimera sin närvaro i sökmotorernas organiska träfflista, handlar sökmarknadsföring (SEM) istället om betalda annonser för att synas på vissa sökord

Den största fördelen med denna marknadsföringstyp är att du får omedelbara resultat. Din annons börjar direkt att visas för de personer som söker på de ord som du valt att rikta in dig på. Å andra sidan är det som en kran – så fort du slutar att kasta in pengar så slutar också dina annonser att visas.

Annonsering via sociala medier

En annan populär kanal för att marknadsföra sig på nätet är annonsering via sociala medier. Här finns det såklart en hel uppsjö av alternativ som annonsering på Instagram, Facebook, YouTube, Snapchat för att bara nämna några.

Alla har såklart sina egna för- och nackdelar, vilket dock förtjänar ett inlägg för sig själv. För att göra det enkelt så skulle man dock kunna säga att de är detsamma som för sökmarknadsföringen. Den absolut största fördelen är att du får direkta resultat, medan nackdelen är att det roliga tar slut så fort du slutar hosta upp pengar.

Allt detta får du när du väljer oss REANU.SE mot en provisionsavgift av varje deal som du erbjuder oss.

Tack för att du valde oss!